farhangfun
welcom to weblog fun

سفارش دهندگان از کپی بودن طرح ها آگاهی داشتند/ نباید امضایم را پای این کارها می گذاشتم.

روز جمعه 17 تیرماه در برنامه هفت و سپس در چند سایت خبری اشاره به کپی برداری از طرح پوسترهای خارجی در سینمای ایران شد . اینجانب امیرشیبان خاقانی طراح پوستر، گرافیک محیطی و سازنده آنونس فیلم های سینمایی که خود را یکی کوچکترین اهالی سینما و تمام موقعیت شغلی خود را مدیون خداوند متعال و سینمای ایران میدانم ، لازم دانستم توضیحاتی در مورد بخشی از این مطالب و موارد که نام مرا به عنوان طراح بر خود دارد، ارائه کنم.

امروزه به دلیل وسعت آگاهی مردم و دسترسی همگانی به اینترنت، بدیهی است که هر شخصی با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می تواند به اصل و فرعی بودن طرحها آگاهی پیدا کند. به همین سبب اینجانب دلیلی برای پنهان کاری و یا  اصرار بر این نکته که صاحب اصلی طرح های فوق بوده ام نداشته و ندارم و لازم است این مطلب را ذکر کنم که سفارش دهنده گان آثار فوق از کپی بودن این طرح ها آگاهی کامل داشته و به هیچ عنوان پنهان کاری در کار نبوده است. شخصا بعد از اجرای طرح، تمام همکارانم را از کپی بودن این طرح ها مطلع کرده ام . شاهد این موضوع  مطلبی است که در تاریخ 29 اردیبهشت ماه در چند سایت از جمله "سینمای ما" ارائه کردم (این مطلب در آرشیو سایت همچنان موجود است.) در آن مطلب در پاراگراف سوم به کپی بودن طرح بیلبورد فیلم جرم از پوستر فیلم ساعت بیست وپنج به طور کامل اشاره شده است .

اشتباه بزرگی که از اینجانب سر زده، امضای من کنار تعدادی از این آثار بوده است. (پوستر «حوالی اتوبان»- گرافیک محیطی «جرم» – گرافیک محیطی «محاکمه در خیابان») این را نکته در هر اثر هنری مهم می دانم که می بایست امضای اثر متعلق به خالق آن باشد و کاملا اشتباه خود را در این زمینه می پذیرم و به هیچ عنوان منکر آن نمی شوم.

در پایان چه خوب است همچنان که از معدود طرح های کپی برداری شده اسم برده می شود، از دیگر طرح های پوستری که انجام دادم نیز یاد شود: پوستر اصلی فیلم های جرم – ورود آقایان ممنوع - مرهم - اتوبوس شب – درباره الی – پارک وی – حریم – سن پطرزبورگ – لطفا مزاحم نشوید – اخراجی ها - هرشب تنهایی – اقلیما - سیزده 59 و ...

admin:برای دیدن تصاویر به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 3:55 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

شوراي سياستگذاري پانزدهمين جشن سينما معرفي شدند.

در حالي كه آيين داوري‌ پانزدهمين جشن سينماي ايران از چهارشنبه هفته گذشته با برگزاري مراسم در پرديس ملت آغاز به كار كرد، شوراي سياستگذاري اين جشن معرفي شدند. روابط عمومي جشن سينماي ايران ضمن اعلام خبر فوق افزود:‌ هيئت مديره جامعه اصناف سينماي ايران اعضاي شوراي سياستگذاري جشن پانزدهم را به شرح زير اعلام كرد:
رخشان بني‌اعتماد، فرشته طائرپور، همايون اسعديان، امين تارخ، فرهاد توحيدي، محمدرضا موئيني و جواد نوروزبيگي.
بر اساس اين گزارش، اين شورا اولين جلسه خود را شب گذشته 19 تير‌ماه و پيش از شروع داوري‌هاي بخش‌هاي مستند، كوتاه، انيميشن و فيلم بلند سينماي جشن سينماي ايران با حضور كيومرث پور‌احمد (دبير جشن سينماي ايران) و مازيار ميري (مدير اجرايي جشن سينماي ايران) در محل خانه سينما (ساختمان بهار) تشكيل داد.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 3:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

بیل‌برد‌های تبلیغاتی مجری زن تلویزیون از سطح شهر تهران جمع‌آوری شد.

مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمع‌آوری تمامی بیل‌برد‌های تبلیغاتی که در سطح شهر تهران اقدام به تبلیغ یکی از مارک‌های لوازم خانگی با تصویر مجری زن صدا و سیما کرده است، خبر داد. علیرضا کریمی با اعلام این خبر اظهار داشت: در طرح ابتدایی که از سوی یکی از کانون‌های تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات یکی از مارک‌های لوازم خانگی ارائه شده بوده، از چهره یکی از مجریان زن صدا‌و‌سیما به صورت کوچک استفاده شده بود.

وی افزود: اما متاسفانه این شرکت با تخلف از طرح اولیه، اقدام به چاپ بیل‌برد‌های تبلیغاتی خود برای این محصول همراه با تصویر بزرگی از چهره این مجری زن کرده است.

کریمی خاطرنشان کرد: به دلیل ارتکاب به این تخلف آشکار، شرکت مذکور از سوی دفتر تبلیغات ملزم به جمع‌آوری تمامی این بیل‌برد‌های تبلیغاتی شده است.

مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: تا اطلاع‌ ‌ثانوی به این شرکت متخلف، اجازه هیچ نوع تبلیغی داده نخواهد شد.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 2:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

در بازار موبایل ایران، مشتریان برای آنکه کلاه سرشان نرود و جنس تقلبی نخرند پولی اضافه‌تر پرداخت می‌کنند و هرگز به لیست خدماتی که پس از فروش به آن‌ها ارایه می‌شود، فکر هم نمی‌کنند.

 
ضمانت پس از فروش را معنا کنیم


صدف اشتری

می‌گویند گوشی با گارانتی بخرید تا مطمئن باشید گوشی به صورت قانونی وارد کشور شده و قاچاقچیان قطعات مختلف آن را عوض نکرده‌اند!

این عبارتی است که این روزها فروشندگان و واردکنندگان گوشی‌های همراه با تاکید می‌گویند، تا بلکه بتواند افراد را هر چند اندک به خرید گوشی با ضمانت‌نامه رسمی ترغیب کنند.

به این ترتیب فروشندگان رسمی می‌توانند جنسشان را بیشتر بفروشند و از آن به عنوان ترفندی برای مقابله با قاچاقچیان استفاده کنند.

اکنون مشتری برای خرید جنس اصل حاضر است مبلغی بیشتر با عنوان خدمات پس از فروش بپردازد و تفاوت بین سرویس‌های مختلف پس از فروش به رایش از اهمیت چندانی برخوردار نیست در واقع خدمات پس از فروش برای مشتریان ایرانی آن مفهومی نیست که در کشورهای دیگر دنیا به کار گرفته می‌شود و شاید مشکل آنجاست که هر آنچه وارد ایران می‌شود، شکل اصلی‌اش را از دست می‌دهد و ایرانیزه می‌شود.

در بازار موبایل ایران، مشتریان برای آنکه کلاه سرشان نرود و جنس تقلبی نخرند پولی اضافه‌تر پرداخت می‌کنند و هرگز به لیست خدماتی که پس از فروش به آن‌ها ارایه می‌شود، فکر هم نمی‌کنند.

در حالی که در گوشه دیگر دنیا مردم بر سر آنکه فلان نماینده فروش به‌روز رسانی فلان نرم‌افزار را ارایه می‌دهد یا نه، مشتریان را به خرید از آن برند با آن ضمانت‌نامه ترغیب می‌کنند.

بنابراین شاید بهتر باشد نام این خدمت را در ایران به جای خدمات پس از فروش، به خدمات در حین فروش تغییر دهیم.

در جایی که ما در تأمین حقوق اولیه مصرف‌کننده ضعف داریم و بعد از مدت‌ها کش‌وقوس بر سر تعرفه واردات و مبارزه با قاچاق هنوز نتوانسته‌ایم جلوی ورود کالای قاچاق به کشور را بگیریم، چطور می‌توانیم او را ترغیب کنیم که به علت خدمات نه چندان گسترده‌ای که نمایندگان فروش ارایه می‌دهند، جنس با ضمانت‌نامه رسمی بخرد.

چه بسا که اگر تعرفه واردات به ۴ درصد کاهش یابد و تفاوت قیمت بین محصول با گارانتی و بدون گارانتی به حداقل برسد، دیگر دلیلی ندارد که بر سر خرید کالا با ضمانت‌نامه اصلی چانه بزنیم و بخواهیم مدام به مشتری هشدار دهیم که محصول با ضمانت‌نامه رسمی بخرد.
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

کدهای QR می‌توانند برای تغییر اطلاعات مخاطبان، اجرای یک هایپرلینک، باز کردن یک برنامه، یا حتی شماره گرفتن مورد استفاده قرار گیرند.

 
نمونه‌ای از QRcode
نمونه‌ای از QRcode


آیا می‌دانید کدهای QR یعنی چه؟ این بارکدهای دوبعدی را سال‌هاست که می‌بینیم. با وجود این، خیلی رایج نیستند یا استفاده زیادی ندارند. حداقل در امریکا که این‌طور نیست. 

این اوضاع در حال تغییر است. زیرا برندها، بازاریاب‌ها و بخش‌های بیشتری نسبت به استفاده از بارکدها تمایل نشان داده‌اند.

اما این کدهای QR دقیقاً چه چیزهایی هستند و چرا به طور ناگهانی در حال حیات مجدد هستند؟ کدهای -QR -Quick Response کدهایی بسیار ساده و در واقع، تنها یک بارکد هستند که می‌توانند عملیات زیادی در گوشی موبایل شما انجام دهند.

کدهای QR می‌توانند برای تغییر اطلاعات مخاطبان، اجرای یک هایپرلینک، باز کردن یک برنامه، یا حتی شماره گرفتن مورد استفاده قرار گیرند.

با برنامه QR reader یا بارکدخوان، روی هر گوشی، بدون درنظرگرفتن مدل آن می‌توان محتوای اینترنت را به روش‌های مختلف مشاهده کرد.

در آینده‌ای بسیار نزدیک، فناوری NFC که در گوشی‌های جدید نوکیا مانند C۷ موجود است، روش فوق‌العاده بی‌نظیری برای استفاده از یک ضربه کوچک برای اسکن بارکدها خواهد بود؛ اما تا زمانی که همه یک گوشی NFC داشته باشند، کدهای QR همان طور راه خود را به سمت پیشرفت ادامه می‌دهند.

کدهای QR می‌توانند درخت‌ها را نجات دهند و کنفرانس‌ها و خریدوفروش را قابل تحمل‌تر کنند.

یکی از بزرگ‌ترین راه‌هایی که با کمک آن می‌توان درخت‌ها را نجات داد و شاید حتی با مجبور نبودن برای حمل کیسه‌های سنگین، از کمر درد نجات پیدا کنیم این است که برای خرید و فروش اجناس از کدهای QR استفاده کنیم، نه اینکه بروشورهای زیادی را چاپ کنیم.

به شرکت‌کننده‌ها این امکان را بدهیم تا یک کد را اسکن کنند و برنامه یا صفحه وب شما را برای مراجعه بعدی بوک‌مارک کنند.

کدهای QR برای بازاریابان و تاجران بسیار جذاب هستند، زیرا با هزینه کم برای هر ورودی، می‌توانند اطلاعات مربوط و مناسبی برای کاربران موبایل ایجاد کنند.

برنامه‌نویسی برای یک پلت‌فرم چندگانه گران و خسته‌کننده است، اما هر تلفن همراه که یک دوربین و یک برنامه کدخوان QR داشته باشد می‌تواند یک دریافت‌کننده کد QR باشد.

یک کد ساده که با یک وب‌سایت موبایلی ترکیب می‌شود، اطلاعات فوری را برای افرادی که تشنه اطلاعات هستند به قیمت مناسب برای تأمین‌کنندگان، تاجران و هر کس که می‌خواهد پیامی دریافت کند فراهم می‌آورد.

در بسیاری از انتشارات مدرن امروزی، مخصوصاً در تبلیغات مجلات و حتی بیلبوردها نیز می‌توان کدهای QR را پیدا کرد.
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

از سال گذشته که صفحه فیلترینگ در کشور با ظاهر جدید ظاهر و طرح آن بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، تغییر کرد؛ بحثی مبنی بر اجرای طرح فیلترینگ هوشمند در ایران مطرح شد. طی روزهای گذشته نیز اخباری درباره نصب سیستم فیلترینگ هوشمند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت شنیده و گفته شد که ظاهراً این موضوع موجب بروز اختلالاتی در ورود به برخی سایت‌ها و سرعت اینترنت شده است اما...

به گزارش از خبرگزاری دانشجویان ایران، صفحه فیلترینگ در برخی کشورها به صورت هوشمند است، یعنی اگر کاربری به سایتی مراجعه کند که فیلتر شده باشد، صفحه به‌صورت هوشمند نیاز کاربر و عبارت و موضوع مورد جست‌وجوی کاربر را تشخیص داده و لینک‌های مجاز مرتبط را در اختیارش قرار می‌دهد.

به عنوان مثال اگر کاربر به سایتی خبری، یا سایت یا وبلاگی که مثلاً با موضوع خانواده مرتبط است، مراجعه کند؛ صفحه فیلترینگ هوشمند، موضوع را تشخیص داده و سایت‌ها و لینک‌های مرتبط خبری یا خانواده را در اختیار کاربر می‌گذارد، تا کاربر بتواند از آن استفاده کند.

اما قضیه تغییر صفحه فیلترینگ در ایران از این قرار بود که کاربران اینترنت در ایام تعطیلات نوروز ۸۹ به‌دنبال ورود به سایت‌هایی که طبق قانون فیلتر شده‌اند با صفحه‌ای جدید مواجه شدند که با تبریک سال نو کاربر را به سایت‌های مجاز فعال در حوزه‌های مختلف هدایت کرده و دیگر عبارت قرمز رنگ «مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نمی‌باشد» را نمایش نمی‌داد.

در صفحه جدید فیلترینگ که ابتدا تصور می‌شد در راستای اجرای طرح فیلترینگ هوشمند است، سایت‌ها که کاربران با آن مواجهند، سایت‌هایی در حوزه‌های فرهنگ و مذهب، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اینترنتی و شبکه اجتماعی معرفی شده‌اند تا پاسخگوی نیاز کاربران.

در صفحه قبلی عبارتی با این مضمون که «درصورتی که این سایت به اشتباه فیلتر شده باشد با لینک زیر (آدرس ایمیلی که معرفی شده بود) تماس بگیرید» مشاهده می‌شد، در صفحه جدید هم با اعلام اینکه «با استناد به قانون جرایم رایانه‌ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان‌پذیر نمی‌باشد» آدرس ایمیلی برای رسیدگی به اعتراضات قرار داده شده است.

پس از آن، مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: صفحه فیلترینگ جدید که در برخی سایت‌ها به‌عنوان هوشمند یاد شده، هوشمند نیست اما به‌دلیل طراحی موضوعی آن، اهداف یک صفحه فیلترینگ هوشمند را محقق می‌کند.

به گفته حسن کریمی این صفحه سایت‌ها و لینک‌ها را که در هفت موضوع دسته‌بندی شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند براساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کند؛ مزیت صفحه جدید فیلترینگ نسبت به صفحه قبلی، راهنمایی کاربر بر اساس موضوع مورد نیاز است.

در هر حال مرجع تصمیم‌گیرنده در زمینه فیلترینگ در کشور ما، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و شرکت زیرساخت مجری مصوبات آن است و تاکنون پاسخی درباره اینکه آیا سیستم فیلترینگ هوشمند در کشور استفاده خواهد شد، از.

اما طی روزهای گذشته، شرکت ارتباطات زیرساخت به راه‌اندازی سرورهای جدید (DNS )Domain name system مبتنی بر به روزترین سخت‌افزارهای موجود و امن‌ترین سیستم نرم‌افزاری اقدام کرد که ابتدا تصور می‌شد، مشکلات بوجود آمده در اینترنت و دسترسی به سایت‌ها به این علت است.

پروتکل DNS به منظور ترجمه اسامی رایانه‌های میزبان و Domain به آدرس‌های IP استفاده می‌شود؛ در این ساختار، عملیات توزیع بار به کمک سخت‌افزارهای پیشرفته به روی چند سرور بسیار قوی صورت می‌گیرد و از طریق تجهیزات امنیتی از کل مجموعه محافظت می‌شود.

این ساختار جدید ضمن داشتن بیش‌ترین پهنای باند ممکن و قابلیت پشتیبانی از پروتکل Ipv۶ سریع‌ترین پاسخ و درنهایت یکی از بهترین کیفیت‌های سرویس DNS موجود در جهان را در اختیار عموم کاربران اینترنت قرار می‌دهد.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

آمارها نشان دهنده افزایش وابستگی به تلفن‌های هوشمند میان کاربران اینترنت است.

 
اینترنت پرکاربردترین استفاده از تلفن هوشمند
تحقیقات جدید در آمریکا نشان داد که یک چهارم از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند، از تلفن خود به عنوان اولین وسیله برای ورود به اینترنت استفاده می‌کنند.

به گزارش ایتنا خبرگزاری دانشجویان، موسسه پیو (Pew) در گزارش جدید خود اعلام کرد که یک چهارم از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند، از تلفن خود به عنوان اولین وسیله برای ورود به اینترنت استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است، این آمار نشان دهنده افزایش وابستگی به تلفن‌های هوشمند میان کاربران اینترنت است و این وسیله برای برخی ار کاربران که در خانه دارای اینترنت پرسرعت نیستند، بسیار حیاتی شده است.

در میان کاربران تلفن هوشمند، ۸۷ درصد اظهار کردند از این وسیله برای ورود به اینترنت استفاده می‌کنند، ۶۸ درصد گفتند این کار را به طور روزانه انجام می‌دهند و ۲۵ درصد گفتند، از تلفن خود به عنوان اولین وسیله برای ورود به اینترنت استفاده می‌کنند.
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
سرعت كم اينترنت؛ مشكل فني و ارتباطي يا به اشتراك‌گذاري؟
 
بعضي اوقات كم بودن سرعت اينترنت لزوما به دليل به اشتراك‌گذاري اينترنت در بين تعداد زيادي كاربر نيست بلكه مشكلات ارتباطي و فني در اين زمينه وجود دارد و باعث مي‌شود كه شركت‌ها نتوانند سرويس‌دهي مناسبي داشته باشند.
 
سرعت كم اينترنت؛ مشكل فني و ارتباطي يا به اشتراك‌گذاري؟



 به نقل از خبرگزاری دانشجویان، محمودرضا جولايي - مدير يك شركت اينترنتي - اظهار كرد: مشكلات زيرساخت ارتباطي و حمايت نكردن متوليان از شركت‌هاي اينترنتي از دلايلي است كه به كاهش سرعت اينترنت در كشور منجر مي‌شود.

وي با اشاره به تفاوت سياست‌گذاري شركت‌ها با يكديگر تاكيد كرد: ممكن است بعضي شركت‌ها بخواهند جبران هزينه‌هاي خود را در كمتر سرويس دادن به مشتريانشان داشته باشند و شركت‌هاي ديگر به روشي ديگر اين جبران خسارت را انجام دهند.

اين كارشناس ادامه داد: صنف اينترنت نمي‌تواند قيمت اينترنت را با توجه به تورمي كه شاهديم بالا ببرد و هميشه اين قيمت بايد ثابت مانده و يا كاهش يابد بنابراين برخي شركت‌ها براي جبران هزينه‌ها، اينترنت را بيش‌تر از ميزان استاندارد به اشتراك مي‌گذارند.

جولايي در ادامه با بيان اين كه رشدي كه در سال‌هاي گذشته در رابطه با اينترنت پرسرعت شاهد بوديم به نسبت ديگر كشورها كمتر بوده تاكيد كرد: اين موضوع حمايت دولت را طلب مي‌كند تا از شركت‌هاي فعال در اين زمينه حمايت كرده و تسهيلات لازم را به آن بدهد؛ اين حمايت‌ها مي‌تواند در قالب معافيت‌هاي مالياتي، مباحث مالي و يا مواردي ديگر باشد.
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به گفته دبير كارگروه فيلترينگ: «همان خطرات و مسائلي كه در فيس‌بوك هست در گوگل پلاس هم مي‌تواند وجود داشته باشد و ما نيز مثل فيس‌بوك با آن برخورد مي‌كنيم.»

 
با گوگل پلاس مثل فيس‌بوك برخورد مي‌شود


دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه مي‌گويد كه با گوگل پلاس هم مثل فيس‌بوك برخورد مي‌شود.

عبد‌الصمد خرم‌آبادي به شباهت گوگل پلاس و فيس‌بوك اشاره مي‌كند.
او به «شرق» گفت: همان خطرات و مسائلي كه در فيس‌بوك هست در گوگل پلاس هم مي‌تواند وجود داشته باشد و ما نيز مثل فيس‌بوك با آن برخورد مي‌كنيم.

شبكه اجتماعي گوگل پلاس، امكان تازه گوگل است كه به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا در صفحه‌ شخصي خود، عكس و يادداشت و لينك منتشر كرده و براي ديگران پيغام بفرستند و از طرفي آرشيو نقشه‌ها و عكس‌هاي موتور جست‌وجوگر گوگل را هم در صفحه‌ شخصي‌شان به اشتراك بگذارند.

رفع فيلتر فيس‌بوك در برخي آي.اس.پي‌ها
از سوي ديگر، گمانه‌هايي كه از چند روز قبل درباره رفع فيلتر فيس‌بوك مطرح شده بود، روز گذشته براي بسياري از يوزرها به واقعيت پيوست.
هر چند كه ديروز دبير كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه به «شرق» گفت: اين رفع فيلتر به خاطر مشكلاتي در اينترنت كشور بوده است، اما رفع فيلتر بعضي آي.اس.پي‌ها از چند روز قبل آغاز شده است.

فيس‌بوك كه فوريه ۲۰۰۴ ايجاد شد، حالا بيش از ۷۰۰ ميليون كاربر در جهان دارد.
اين سايت كه از حدود سال ۸۷ در ايران كاربران زيادي پيدا كرد، اول سال ۸۸ فيلتر شد، اما بعد از چند روز رفع فيلتر شود؛ البته محمود احمدي‌نژاد هم بعد از مسدود شدن اوليه اين سايت، در نشست خبري‌اش گفت: «من دستور ندادم فيس‌بوك فيلتر شود.»
با اين حال رفع فيلتر فيس‌بوك در سال ۸۸ چندان دوام نياورد و اواخر خردادماه همان سال دسترسي به آن بدون فيلترشكن، مسدود شد.

اين وضعيت تا همين چند وقت پيش ادامه داشت تا اينكه اظهارنظرهايي درباره غيرقانوني نبودن استفاده از فيس‌بوك مطرح شد و پليس اعلام كرد كه عضويت در فيس‌بوك جرم نيست.
گرچه چند روز قبل دبير كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفت كه تصميمي براي رفع فيلترينگ فيس‌بوك اتخاذ نشده است، اما روز گذشته بسياري از‌ آي.اس.پي‌ها و يوزرها مي‌توانستند بدون فيلترشكن وارد اين شبكه اجتماعي شوند.

با اين وجود، بسياري از اعضا ترجيح مي‌دهند با توجه به بحث امنيت، باز هم با همان فيلترشكن وارد فيس‌بوك شوند.
از طرفي معاون اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا درباره رفع فيلتر فيس‌بوك به شرق مي‌گويد كه اين موضوع به پليس اطلاع داده نشده است.

او مي‌گويد: بررسي فيلتر يا رفع فيلتر سايت‌ها در كميته‌اي صورت مي‌گيرد كه ما نيز در آن حضور داريم، اما تصميم‌گيرنده درباره فيلترينگ سايت‌ها پليس نيست.
روز گذشته سرهنگ كاظمي، معاون مبارزه با جرايم پليس فتا نيز به ايسنا گفته است كه براساس قانون جرايم رايانه‌اي موضوعي به اسم مجازات افراد به دليل عضويت در فيس‌بوك وجود ندارد و حتي اگر افراد از طريق فيس‌بوك اطلاعات‌شان مورد سوءاستفاده قرار گيرد و به دادسراي جرايم رايانه‌اي مراجعه كنند، شكايت آنان مورد پيگيري قرار مي‌گيرد اما هيچ‌گاه با اين افراد به عنوان متهم برخورد نمي‌شود و بر اين اساس عضويت در فيس‌بوك جرم نيست مگر آنكه افراد بخواهند از اين فضا سوءاستفاده كنند.

 
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 1:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
دادگاه پرونده مدیر ویکی‌لیکس برگزار می‌شود.
 
ممکن است آسانژ در صورت استرداد به آمریکا، همچون جنایتکاران جنگی در خلیج گوانتانامو زندانی شود.
 
جولین آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس
جولین آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس


امروز دور جدید بررسی پرونده جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در لندن آغاز شد تا مشخص گردد که آیا وی برای رسیدگی به اتهامات تجاوز جنسی، باید به سوئد مسترد شود یا خیر.

به گزارش ایتنا چند ماه پیش دادگاه لندن، به استرداد آسانژ به سوئد رای داد ولی به دلیل اعتراض وی، این موضوع دوباره بررسی می‌شود.

آقای آسانژ که تابعیت استرالیا را دارد، متهم است که دو سال پیش و در جریان یک سفر کاری، با دو زن سوئدی ملاقات و آنها را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده است.

وی با رد این اتهام، آن را یک پاپوش و توطئه خوانده است.

در تحولی دیگر آقای آسانژ تیم وکلای خود را عزل کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، بر این اساس آقای مارک استفنز یکی از وکلای سرشناس آسانژ که در وایل سال جاری از دادگاه خواسته بود در رای خود مبنی بر استرداد آسانژ به سوئد تجدید نظر کند، وی را همراهی نخواهد کرد.

در آن زمان دادگاه لندن درخواست آقای استفنز را نپذیرفت ولی به آزادی مشروط آسانژ رای داد.

بر اساس این گزارش در تیم جدید مدافعان آسانژ، نام گرت پیرس وکیل برجسته حقوق بشر که پیشتر دفاع شماری از زندانیان گوانتانامو را به عهده داشته به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود نگرانی عمده‌ای که در خصوص استرداد آسانژ به سوئد وجود دارد، برای محاکمه وی به اتهام تجاوز جنسی نیست بلکه وی از این نگران است که سوئد او را به آمریکا تحویل دهد.

ممکن است آسانژ در صورت استرداد به آمریکا، همچون جنایتکاران جنگی در خلیج گوانتانامو زندانی شود.

گفتنی است جولین آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس، سال گذشته با انتشار هزاران سند محرمانه دولت آمریکا، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد.
 
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 12:55 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

فضای تبادل پیامک و یا پیام‌چندرسانه‌ای و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

 
هک بلوتوث و پیام‌های کوتاه و چندرسانه‌ای در صدر جرایم



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، ولی‌الله قدیمی - کارشناس رسمی دادگستری در حوزه جرایم رایانه‌ای - با بیان این مطلب درباره نحوه بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: کمیته‌ای به نام بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای که وظیفه تشخیص و بعد از آن درصورت صلاح‌دید اعلام مصادیق را دارد، موجود بوده و شامل نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، اطلاعات و نیروی انتظامی است.

وی با بیان این‌که نوع محیط در بروز جرایم تأثیرگذار است، درباره برخی محیط‌های معمول ارتکاب جرم رایانه‌ای، گفت: تلفن‌های همراه، چت روم‌ها، اینترنت، فایل‌ها و محتوای الکترونیکی محیط‌های رایج بروز جرایم در ارتباط با رایانه هستند.

او معتقد است که فضای تبادل پیام چندرسانه‌ای، پیامک و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است زیرا به واسطه این تجهیزات افراد می‌توانند به حریم خصوصی دیگران وارد شوند و با انتشار آن‌ها علیه خود افراد استفاده کنند.

این کارشناس ادامه داد: بسیاری از محتواها بر بستر وب وجود دارد که مقدسات و اعتقادات مردم را نشانه گرفته است که این محتواها شامل جریان‌های انحرافی، فراماسونری و بهایی‌ات می‌شود.

او درباره انواع جرم‌ها نحوه و رسیدگی به آن‌ها خاطر نشان کرد: زمانی که جرم مشهود است، مدعی‌العموم پیگیری را انجام می‌دهد و در راستای آن دستگاه‌های انتظامی وارد کار می‌شوند و فیلترینگ سراسری را آغاز می‌کنند، در حالی که برای شاکی خصوصی دستگاه‌های امنیتی موضوع را پیگیری می‌کنند و ممکن است در این راستا جنبه‌های عمومی نیز از جرم برداشت شود.

وی رویکرد جدید بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه‌های مجازی در راستای تبادل وجوهات نقدی به صورت الکترونیکی را یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه جرایم رایانه‌ای حال حاضر حوزه اینترنت دانست و تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت استانداردها، هکرها وارد سامانه‌ها می‌شوند و از اطلاعات شخصی دیگران آگاهی پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: هرچند که اخیراً بانک‌ها با استفاده از کیبوردهای مجازی درصدد تغییر در کوهی‌های اصلی هستند تا با واقعیت متفاوت باشد ولی باید دانست که فرهنگ استفاده از راه‌های امنیتی بین مردم جا نیافتاده است و این وظیفه را برعهده سازمان‌ها گذاشته است تا با SSL‌هایشان دسترسی‌ها را مدیریت و با موارد مشکوک برخورد کنند.

این کارشناس در پایان یادآور شد: برخی از سرویس‌دهندگان اینترنت هم در ثبت وقایعی که به محیط آن‌ها وارد و یا از آن‌ها خارج می‌شود، مشکل دارند و موجب می‌شود که کارشناسان جرایم رایانه‌ای نتوانند به درستی وقوع جرم را پیگیری کنند.

جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 12:50 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

«جدایی نادر از سیمین» پرفروشترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران شد.

نمایش دو فیلمِ پرفروش و پر سر و صدای امسال - که احتمالا فیلمی تا پایانِ سال بهشان نزدیک نخواهد شد - جدایی نادر از سیمین و اخراجی‌ها ۳ در حالی مدتی قبل در سینماهای تهران به پایان رسید که این دو فیلم در سینماهای این شهر روی هم رفته فروشی نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان داشتند. پنج فیلم اکران نوروزیِ ۹۰ (جدایی...، اخراجی‌ها ۳، یکی از ما دو نفر، سه درجه تب و زن‌ها شگفت انگیزند) مجموعا در سینماهای تهران فروشی معادل ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را تجربه کردند، آماری که هر چند نسبت به اکران نوروز سالِ قبل رشد بالایی به حساب می‌آید ، اما در قیاس با نوروز ۸۸، که ۴ فیلم - بجای ۵ فیلم - با بلیتی ارزان‌تر به همین میزان فروش در مجموع دست یافتند، نتیجه‌ای جز افتِ مخاطبِ سینمای ایران را برای ما بازگو نمی‌کند. لازم به ذکر است که متوسط قیمت بلیت برای سینماهای تهران در سال جاری چیزی در حدود ۳۲۰۰ تومان، و در سال ۸۸ ، ۲۵۰۰ تومان بوده است. هرچند این اعداد تقریبی به نظر می‌رسند و از طریق آن‌ها نمی‌توان به طور دقیق تعداد مخاطبانِ یک فیلم را به طور دقیق محسابه نمود.

جدایی نادر از سیمین: فیلم فرهادی دو هفته ابتدای اکران را در رده دومِ فروش سپری کرد. جالب آنکه پس از پایان تعطیلات، فروش فیلم فرهادی و ده نمکی به مدتِ چهار روز درست به یک میزان بود. که همین موضوع حتی حواشی و شک و شبهه‌هایی را نیز ایجاد کرد. اما سرانجام با آغاز پنجشنبه هفته سومِ نمایش این دو فیلم در تهران بود که "جدایی..." با ثبتِ رقم ۷۳ میلیون - که رکورد فروش روزانه این فیلم نیز باقی ماند - بلاخره به صدر جدول فروش هفتگی آمد. از آنروز تا مدتِ چهار هفته فیلم فرهادی تمام طول هفته را به استثنای جمعه‌ها، از فیلم ده نمکی بیشتر فروخت. تا آنکه از هفته هشتمِ نمایش، فروش فیلم فرهادی در روز جمعه هم از فروش فیلم ده نمکی پیشی گرفت و حتی در روزهای آخر اکران در تهران، جدایی مادر از سیمین روزانه دو تا سه برابرِ اخراجی ها3 می‌فروخت. (جدایی... در آخرین روز نمایش‌اش ۶ میلیون و اخراجی‌ها ۳، ۲ میلیون تومان فروختند).


قابل ذکر است آنکه با پایانِ تعطیلاتِ نوروزی، اختلاف فروش جدایی... و اخراجی‌ها ۳ رقمی حدود ۳۳۰ میلیون تومان بود، که این رقم در پایان اکران این دو فیلم، به عدد ۱۹۵ رسید.

"جدایی...» در حالی اکرانش را به پایان رساند که در هفته دهم نمایش‌اش هم صدرنشین گیشه بود و بالا‌تر از کمدی‌های فوتبالی‌ها و شرط اول که هفته نخستِ اکرانشان را می‌گذراندند قرار داشت. که با توجه به فروش طبیعتا نه چندان بالای فیلم فرهادی در هفته دهمِ نمایش اش، صدرنشینیِ آن در این هفته و در حضور کمدی‌های مدعیِ تازه اکران شده، اوج بحران مخاطب در سینمای ایران را نشان می‌دهد.


«جدایی...» جدای آنکه سومین فیلم پرفروشِ تاریخ سینمای ایران لقب گرفته، از حیث تعداد مخاطب نیز توانسته است پر مخاطب‌ترین فیلم غیرکمدیِ سینمای ایران طی ده سال اخیر - از بعد از سگ کشی لقب بگیرد. تنها کافی ست پرفروش‌ترین آثار غیرکمدیِ هر کدام از این سال‌ها را با قیمتِ بلیتهای سالِ اکرانشان تناسب داد. ملک سلیمان (۱۵۹۰ - ۳۲۰۰)، درباره الی (۱۱۵۷ - ۲۵۰۰)، دعوت (۸۶۴- ۲۰۰۰)، پارک وی (۳۹۶ - ۱۲۰۰)، میم مثل مادر (۵۳۵ - ۱۰۰۰)، چهارشنبه سوری (۴۱۶ - ۱۰۰۰)، دوئل (63۰ - ۸۰۰) و... .


با نگاهی به آمار فروش فیلم های غیر کمدی سینمای ایران؛ می توان متوجه این موضوع شد که از این پس «جدایی نادر از سیمین» لقب پرفروشترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران را یدک خواهد کشید.


نکته ی آخر و امیدوارکننده آنکه علی رغم کاهش مخاطبانِ سینمای ایران طی ۲ سال اخیر، فیلم تازه فرهادی اما توانسته است هم از حیث ریالی و هم از حیث تعداد مخاطب، هم در تهران و هم در شهرستان‌ها از درباره الی پیشی بگیرد. جدای از مباحثِ کیفی و جلب نظر منتقدان و فستیوال‌ها، فیلمهای این کارگردان نیز موفق شده‌اند هر کدام نسبت به ساخته قبلی سازنده‌شان مخاطبانِ بیشتری را جذب کنند و این خودش اتفاق جالبی ست و مهمتر از آن، یک الگو برای سایر فیلمسازانِ بخصوص عرصه ی اجتماعیِ ایران. که از این پس دیگر شعور و درکِ مخاطب را عاملِ عدم استقبال از آثار خود ندانند و ضعف فروش فیلم های خود را بیش از هر چیز دیگر متوجه عملکرد فیلمسازی خود بدانند.



درباره الی:
فروش در تهران: ۱۱۵۷ میلیون تومان
مخاطب در تهران: ۴۶۰ هزار مخاطب
فروش در شهرستان‌ها: ۷۵۰ میلیون تومان
مخاطب در شهرستان‌ها: ۵۰۰ هزار
مخاطب کل: ۹۶۰ هزار مخاطب



جدایی نادر از سیمین:
فروش در تهران: ۲۰۹۰ میلیون تومان
مخاطب در تهران: ۶۶۰ هزار مخاطب
فروش در شهرستان‌ها: ۱۲۰۰ میلیون تومان (تا این لحظه)
مخاطب در شهرستان‌ها: ۶۶۶ هزار مخاطب
مخاطب کل: ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار مخاطب

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 2:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

جدیدترین گوشی ال جی موسوم به Optimus Me P350 برای اولین بار با گارانتی رسمی درسطح بازار تلفن همراه عرضه شد.

رونمایی ال‌جی از Optimus Me P350

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این گوشی که در لیست جدیدترین های ال جی قرار دارد با بهای 243 هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار گرفت.

این گوشی 130 گرمی دارای صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچی TFT ، حافظه  داخلی 140 مگابایتی، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت از ویژگی های این گوشی به شمارمی آید.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری 3.15 مگاپیکسلی، سیستم عامل آندروئید 2.2 و پشتیبانی از وای فای از دیگر امکانات گوشی Optimus Me P350 ال جی به شمار می آید.

فروشندگان گوشی های ال جی معتقدند این گوشی در روزهای اولیه به دلیل قیمت بالا با  تقاضای  چندانی روبرو نخواهد شد اما با گذشت زمان و تعدیل قیمت با تقاضای مناسبی از سوی مشتریان روبرو خواهد شد.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مديران مايكروسافت اظهار كردند كه اين شركت يك تبلت اختصاصي با سيستم عامل ويندوز 8 را تا پايان سال 2012 عرضه خواهد كرد.

 

قرار است مايكروسافت با همكاري كمپاني تگزاس اينسترومنت كه سازنده پردازنده براي رايانه است و شركت تايواني OEMs/ODMS تبلت اختصاصي خود را با سيستم عامل ويندوز 8 تا پايان سال 2012 عرضه كند.

مايكروسافت چند روز پيش از سيستم عامل ويندوز 8 رونمايي و اعلام كرد يك نسخه از اين سيستم عامل براي تبلت عرضه مي‌شود.

مايكروسافت هم‌چنين قصد دارد با تبلت اختصاصي خود وارد بازار پرسود اين محصول شود و با آي‌پد و ساير تبلت‌هاي اندرويدي رقابت كند.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:5 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

شرکت ژاپنی سونی از یک تلویزیون سه بعدی ویژه کنسول بازی "پلی استیشن 3" رونمایی کرد این تلویزیون پخش بازیها را به صورت سه بعدی امکانپذیر می کند.

 

جک ترتون، رئیس بخش آمریکایی Sony Computer Entertainment در نمایشگاه E3 (نمایشگاه سرگرمیهای الکترونیک) سال 2011 در لس آنجلس، نمایشگر سه بعدی 24 اینچی جدیدی را معرفی کرد که با کمک آن می توان بازیهای ویدیویی کنسول پلی استیشن  3 را به صورت سه بعدی بازی کرد.
این تلویزیون مجهز به یک عینک سه بعدی و یک کابل HDMI برای اتصال به این کنسول بازی است. علاوه بر ارائه تصاویر سه بعدی، این تلویزیون برای انجام همزمان چند بازی نیز قابل استفاده است.
به طوریکه با استفاده از یک عینک سه بعدی دیگر که Resistance 3 نام دارد و به قیمت 69 دلار عرضه می شود می تواند به هر یک از بازیکنان این امکان را بدهد که صفحه نمایشگر را به چند بخش تقسیم کنند.
 
این تلویزیون جدید با مارک پلی استیشن 3 با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد. عینکهای سه بعدی با سایر تلویزیونهای سه بعدی تولیدکنندگان دیگر نیز سازگاری دارد. شارژ این عینکها از طریق پورت یو. اس. بی انجام می شود اما عملکرد آنها برپایه اتصالات بی سیم است.
براساس گزارش تک رادار، این تلویزیون 24 اینچی که برای اتاقها، خوابگاهها و سایر فضاهای کوچک مناسب است یک وضوح تصویر هزار و 920 در هزار و 80 پیکسل با زاویه دید 176 درجه و کنتراست 5000:1 را ارائه می کند.
این نمایشگر از فرمتهای مختلف سه بعدی شامل بالا و پایین، پهلو به پهلو و  بسته بندی قاب حمایت می کند و به کاربر اجازه می دهد که از انواع مختلف محتواهای سه بعدی لذت ببرد.
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 1:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
هكرها از كاربران اين پلاتفورم مي خواستند تا پس از ورود به صفحه مربوط به امنيت كلمه عبور، اطلاعات مرتبط را مجدداً وارد كنند.
اين مساله چند روزي ادامه يافت تا وردپرس اعلام كرد سرورهايش هك شده اند و افرادي كه كلمات عبورشان را در اين صفحه وارد كرده اند امنيت وبلاگشان را به خطر انداخته اند.
كاربران پلتفورم وبلاگ نويسي ورد پرس در روزهاي اخير شاهد هك شدن آن بوده اند.

به گزارش فارس به نقل از اينفوورلد، هكرها از كاربران اين پلاتفورم مي خواستند تا پس از ورود به صفحه مربوط به امنيت كلمه عبور، اطلاعات مرتبط را مجدداً وارد كنند.

اين مساله چند روزي ادامه يافت تا وردپرس اعلام كرد سرورهايش هك شده اند و افرادي كه كلمات عبورشان را در اين صفحه وارد كرده اند امنيت وبلاگشان را به خطر انداخته اند.

بر اساس گفته مديران وردپرس، هكرها توانسته اند چند سرور وردپرس را به طور محدود هك كنند، هر چند شدت هك محدود باقي مانده است. در حال حاضر لاگ فايل هاي اين سرورها در دست بررسي است تا زمان هك و ميزان دقيق اطلاعات سرقت شده مشخص شود.

وردپرس به كاربران اين سرويس وبلاگ نويسي توصيه كرده تا حتما كلمات عبور خود را تغيير دهند. اين هك تنها كاربراني را دچار مشكل كرده كه بر روي WordPress.com وبلاگ نويسي مي كنند و بنابراين كاربراني كه از اين پلاتفورم به طور مستقل بهره مي برند دچار مشكل نشده اند.
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:37 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

نسل سوم خدمات ارتباطي تلفن‌هاي همراه كه به 3G معروفند با ارائه راهكارهاي ساده و جذاب براي برقراري ارتباطات توانسته‌اند جايگاه خودشان را در بين ساير نسل‌هاي گذشته بارزتر كنند چراكه بعد مكاني و زماني با استفاده از چنين تكنولوژي چندان مورد توجه نيست و خدماتي بر بستر آن‌ها ارائه مي‌شود كه مبتني بر IP و پهناي باند بالا است.

قرار است شبكه‌هاي نسل سوم تلفن‌ همراه با فن‌آوري‌ انتقال ديتا و صوت، به‌صورت هم‌زمان به زودي در ايران راه‌اندازي شود.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نسل سوم خدمات ارتباطي تلفن‌هاي همراه كه به 3G معروفند با ارائه راهكارهاي ساده و جذاب براي برقراري ارتباطات توانسته‌اند جايگاه خودشان را در بين ساير نسل‌هاي گذشته بارزتر كنند چراكه بعد مكاني و زماني با استفاده از چنين تكنولوژي چندان مورد توجه نيست و خدماتي بر بستر آن‌ها ارائه مي‌شود كه مبتني بر IP و پهناي باند بالا است.

استانداردهايي كه برروي شبكه‌ها با چنين تكنولوژي تعريف مي‌شود به گونه‌اي است كه خدمات اينترنت و ارتباطات آنلاين را به صورت سيار براي تلفن‌هاي همراه به ارمغان مي‌آورد تا كاربر در هر لحظه و در هر مكاني كه اراده كرد بتواند به اينترنت دسترسي داشته باشد.

براي شفاف شدن اين نوع ارتباطات مي‌توان به امواج راديويي، مادون قرمز و يا مايكروويو اشاره كرد كه توسط اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات در محيط با فركانس‌هاي متفاوت بسته به نوع خدمات پخش مي‌شوند و توسط آنتن‌هاي گيرنده ثابت قابل جذب هستند كه يك نمونه از اين موضوع در خدمات وايمكس است كه در ارتباطات بي‌سيم كاربرد دارد.

تنها تفاوت در شيوه ارتباطات نسل سوم تلن‌هاي همراه به همراه داشتن آنتني چند جهته است كه بتواند در هنگام نقل مكان بتواند امواج را جذب كند.

البته بايد دانست كه در ارتباطات راديويي سيار حجم و نرخ انتقال داده‌ها و اطلاعات نسبت به ارتباطات راديويي ثابت به ميزاني كم‌تر است زيرا تغيير فاصله نسبت به مبدأ ارسالي در هر لحظه موجب تأخير زماني در جست‌وجوي مجدد امواج و مسير ارسالي مي‌شود اما بايد دانست كه سرعت چندين برابري آن نسبت به شبكه‌هاي نسل 2 و 2.5 و يا GSM و GPRS در انتقال اطلاعات از مزيت‌هايي است كه اين تكنولوژي را در دنيا برجسته ساخته است.

ويژگي عمده شبكه‌هاي نسل سوم كه در ارائه خدماتي همچون صوت، تصوير، ديتا و سرويس‌هاي چند رسانه‌يي است، عموما با استانداردهايي سنجيده مي‌شود كه آن استانداردها بر اساس فن‌آوري‌هاي موجود در حوزه ارتباطات نامگذاري شده‌اند كه عموما 2 نوع استانداردهايي كه در دنيا و مخصوصا كشورهاي توسعه‌يافته در حال استفاده است، CDMA2000 و W-CDMA هستند.

W-CDMA معمولا در نوع ارتباط خود با شبكه‌هاي ارائه‌دهنده خدمات انعطاف‌پذير است و خود را با انواع امواج دكل‌هاي زمين و ماهواره‌ها وفق مي‌دهد و نرخ انتقال اطلاعات را در قبال شبكه‌هاي سلولي و GPRS با رفع اثر جذبي موج در محيط تا ميزان قابل توجهي ارتقاء داده است و بايد دانست كه از اين فن‌آوري بيش‌تر در كشورهاي اروپايي استفاده مي‌شود.

اين در حالي است كه CDMA2000 به دليل تطابق بيش‌تر با شبكه‌هاي نسل گذشته در كشور آمريكا كاربرد دارد و ظرفيت‌هاي صوت و ديتا را به موازات يكديگر بالا مي‌برد و حداقل سرعت بالاي 10 مگابايت بر ثانيه را قابل پشتيباني هستند.

يكي از خواسته‌هاي ايراني‌ها مخصوصا جوانان اين است كه با راه‌اندازي اپراتور سوم ارائه دهنده خدمات نسل 3 حداقل اينترنتي بدون محدوديت با سرعت حداقل 512 كيلوبايت را داشته باشند زيرا همين ميزان با شرايط حال حاضر اينترنت داخلي، اگر محقق شود، يك غنيمت در راستاي حركت به سمت دولت الكترونيكي محسوب خواهد شد.
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:35 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

 همکاران سيستم- شرکت IBM براي کاهش هزينه‌ي انرژي مجتمع‌هاي مسکوني بزرگ يک نرم‌ افزار مديريت هوشمند ساختمان طراحي کرده است.
شرکت IBM براي کاهش هزينه‌هاي انرژي از طريق نظارت بر حس‌گرهاي داخل مجتمع‌هاي مسکوني بزرگ و مشخص کردن مسائل نگهداري ساختمان يک نرم افزار جديد طراحي کرده است.
اين شرکت اعلام کرد: نرم افزار مديريت هوشمند ساختمان براي جمع‌آوري داده‌ها از حس‌گرها و سيستم‌هاي کنترل ساختمان از شرکت‌هاي Johnson Controls و Schneider Electric طراحي شده است.
بنا بر اعلام شرکت IBM، برخي از مجتمع‌هاي مسکوني بزرگ 80 هزار بخش اطلاعاتي دارند که اين نرم افزار جديد مي‌تواند به آنها دسترسي يابد و توان هدايت ميليون‌ها بخش اطلاعاتي را ظرف يک هفته دارد.



اين شرکت اعلام کرد: اين نرم افزار براي نظارت و مديريت بر شيرآلات، ترموستات‌ها، کليد چراغ ها، تنظيم سيستم‌هاي حرارتي و خنک کننده و سيستم‌هاي آب‌رساني طراحي شده است.



ديويد بارتلت، معاون بخش ساختمان‌هاي هوشمند در بيانيه‌اي اعلام کرد: تا کنون سازمان‌ها براي کاهش هزينه‌هاي انرژي از روش‌هاي ديگري استفاده مي‌کردند.



وي افزود: نرم افزار جديد IBMبه سازمان‌ها اين امکان را مي‌دهد كه با رويکردي تحليلي و بي‌درنگ تمام بخش‌هاي ساختمان را زير نظر داشته باشند.



IBM اعلام کرد: ساختمان‌ها 42 درصد از انرژي جهان را مصرف مي‌کنند و هزينه‌هاي انرژي حدود 30 درصد هزينه‌هاي کل ساختمان را شامل مي‌شود.



اين شرکت عنوان کرد: دانشکده معماري دانشگاه Tulane در ايالت نيو اورلئانز آمريکا و موزه هنر متروپاليتن نيويورک هم اکنون از اين نرم افزار استفاده مي‌کنند.


 

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:25 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به گفت تقي‌پور، ممكن است تعديلي در هزينه‌هاي تلفن ثابت داشته باشيم.

 


وزير ارتباطات تاكيد كرد: تعرفه تلفن همراه قطعا گران نخواهد شد و ممكن است تعديلي در هزينه‌هاي تلفن ثابت داشته باشيم كه اين درخواست صورت گرفته و در حال بررسي هستيم.

به گزارش ايتنا رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت‌و‌گو با ايسنا، اظهار كرد: بحث‌هاي خدمات ارزش افزوده، پهناي باند و ظرفيت IT كشور طي سه سال گذشته به طور ميانگين هر ساله ۵۰ درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به آغاز موج چهارم توسعه ICT در کشور از دو سال گذشته، تصريح کرد: توسعه در بخش خصوصي، تمرکز بر توسعه ظرفيت شبکه ديتا، توسعه خدمات ارزش افزوده، توجه به روستاها و ايجاد نقاط دسترسي در اين مناطق از جمله ويژگي‌هاي اين موج از نظر نوع مديريت و فناوري است.

تقي‌پور با اشاره به توسعه زيرساخت‌هاي كشور در زمينه فناوري اطلاعات تاكيد كرد: اين وزارتخانه برروي شبكه ملي اطلاعات توجه ويژه‌اي داشته است و با ظرفيت بالا و پهناي باند زياد مي‌تواند پاسخگويي همه نيازهاي كشور باشد.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:15 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

این پلی‌استیشن دارای یک صفحه نمایش لمسی، یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین در قسمت پشت، یک تاچ‌پد در قسمت پشت و دو جوی‌استیک است.

 
رونمایی از نسل جدید پلی استیشن دستی

شرکت سونی از نسل بعدی پلی‌استیشن دستی (PlayStation Vita) که دارای صفحه نمایش لمسی است رونمایی کرد.


به نقل از خبرگزاری دانشجویان، سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن دستی «ویتا» پیش از تعطیلات زمستانی روانه بازار می‌شود.


ویتا به کاربران اجازه می‌دهد تا با یکدیگر از طریق شبکه‌های تلفن همراه و Wi-Fi مرتبط شوند و از فن‌آوری مکان‌یابی GPS استفاده کنند.


این پلی‌استیشن دارای یک صفحه نمایش لمسی، یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین در قسمت پشت، یک تاچ‌پد در قسمت پشت و دو جوی‌استیک است.


ویتا هم‌چنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با کاربران پلی‌استیشن ۳ که در شبکه اینترنتی پلی‌استیشن حضور دارند، بازی کنند.



شبکه اینترنتی پلی‌استیشن پس از حدود یک ماه اختلال اخیرا دوباره احیا شده است.
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

گوگل معتقد است انجام این کار علاوه بر کند شدن اینترنت، ممکن است گردش آزاد اطلاعات در فضای وب را مخدوش نماید.

 
مخالفت گوگل با راه‌اندازی سرورهای داخلی در قزاقستان


شرکت آمریکایی گوگل با درخواست دولت قزاقستان مبنی بر ایجاد شبکه‌ای از سرورهای محلی برای استفاده کاربران قزاق مخالفت کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از الشرق الاوسط، گوگل گفته است انجام چنین کاری علاوه بر این که کار با اینترنت را کند می‌کند، ممکن است در بعضی حالات گزارش آزاد اطلاعات در وب را محدود و مخدوش سازد چرا که در صورت راه‌اندازی چنین شبکه‌ای، تمام عملیات جست‌وجو در اینترنت از طریق سرورهای داخل قزاقستان انجام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، گوگل در خصوص موضوع آزادی جریان اطلاعات در اینترنت، در گذشته نیز تنش‌هایی با برخی کشورها داشته است.

به عنوان مثال این شرکت چندی پیش درخواست مقامات چینی برای نظارت و سانسور جست‌وجو در سایت گوگل را رد کرده بود.

به گزارش ایتنا گوگل هفته گذشته اعلام کرد برخی هکرهای چینی که از پشتیبانی دولتی برخوردارند، به سرورهای این شرکت حمله و نفوذ کرده‌اند.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 12:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

رييس پليس فتا: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است و پليس سعي ندارد با فيلتركردن سايت‌ها دسترسي مردم را محدود يا قطع كند.

 
پليس فتا قصد فيلتر كردن سايت‌ها را ندارد


رييس پليس فضايي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران با بيان اينكه تاكنون ۱۴ فقره پرونده در اين پليس تشكيل شده است، گفت: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است.

سرهنگ محمدمهدي كاكوان در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه بنا به دستور فرمانده انتظامي استان تهران از ۲۰ ارديبهشت ماه پليس فضاي تبادل اطلاعات در اين استان راه‌اندازي شده است گفت: رسيدگي به جرايم در فضاي اينترنت، جرايم تلفن همراه از قبيل بلوتوث تا سرقت محتويات گوشي، تخلفات ماهواره‌اي و بازي‌هاي رايانه‌اي در حوزه رسيدگي اين پليس است.

وي با بيان اينكه هدف از راه‌اندازي پليس فتا، ايجاد فضاي امن براي كاربران در دنياي مجازي است افزود: مردم هنوز با تهديدات فضاي سايبر آشنايي ندارند و بايد به وسيله رسانه‌ها آنان را با جرايم مدرن آشنا كرد.

كاكوان با بيان اينكه كار پليس فيلتركردن نيست، گفت: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است و پليس سعي ندارد با فيلتركردن سايت‌ها دسترسي مردم را محدود يا قطع كند.

وي در ادامه با بيان اينكه تاكنون ۱۴ فقره پرونده در حوزه پليس فضاي تبادل اطلاعات تشكيل شده است گفت: در اين راستا ۱۰ پرونده به نتيجه رسيده و ۶ مجرم دستگير و براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي تحويل داده شده‌اند.

وي با بيان اينكه بسياري از سرقت‌هاي اينترنتي از طريق «فيشينگ» صورت مي‌گيرد، گفت: سارقان با ايجاد سايتي شبيه سايت اصلي سبب فريب كاربران را فراهم مي‌كنند به گونه‌اي كه كاربر تصور مي‌كند در سايت اصلي خريد قرار دارد و شماره كارت، رمز دوم را وارد مي‌كند؛ در حالي كه اطلاعات اين فرد در سايت جعلي باقي مي‌ماند.

وي به كاربران توصيه كرد تا در هنگام استفاده از اينترنت دقت لازم را در مورد نحوه وارد كردن اطلاعات داشته باشند و همچنين دقت لازم براي نگهداري تصاويرو فيلم‌هاي شخصي در رايانه بكار ببرند تا موجبات سرقت اطلاعات شخصي را براي سارقان سودجو فراهم نكنند.

كاكوان در پايان اظهار كرد: پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات براساس وظايف ذاتي و حقيقي خود با برهم زنندگان امنيت و آرامش كاربران اينترنت برخورد مي‌كنند.

 
دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 11:50 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

یکی از مدیران گوگل گفته است: اگر جی‌میل امن نبود، تقریباً نیمی از کاربران جهان به سراغ آن نمی‌رفتند.

 
استدلال جالب گوگل برای امن بودن جی‌میل



در حالی که این روزها اخباری در خصوص هک شدن حساب‌های جی‌میل چهره‌های برجسته سیاسی و نظامی منتشر شده است، مدیر گوگل مصر از امن بودن جی‌میل کاربران این کشور خبر داده است.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت محیط، وائل الفخرانی مدیر گوگل در مصر گفته است هیچ یک از حساب کاربران جی‌میل در مصر هک نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا سرویس‌های جی‌میل امن است یا خیر، گفت: اگر جی‌میل امن نبود، تقریباً نیمی از کاربران جهان به سراغ آن نمی‌رفتند.

این در حالی است که دکتر عمرو بدوی مدیر اجرایی رگولاتوری مصر در سخنانی، با اشاره به این که «اطلاعاتی که در ایمیل‌ها قرار دارد، به هیچ وجه از امنیت برخوردار نیست» اظهار داشت: بهتر است کاربران، اطلاعات مهم و حساس خود را در ایمیل‌های‌شان ذخیره نکنند.

به گزارش ایتنا گوگل چندی پیش از نفوذ هکرها به ايميل شخصی چندین مقام آمريکايي، فرمانده نظامي و روزنامه نگار خبر داده است.

بنا به گفته گوگل این عملیات نفوذ، توسط هکرهای چینی صورت گرفته است.

گفتنی است جی‌میل، سرویس رایگان شرکت گوگل برای پست الکترونیکی است که هر چند حدود ۷ سال از ارائه آن می گذرد ولی هنوز مراحل آزمایشی خود را طی می کند.

admin:دیگر مطالب را میتوانید در قسمت دانستنی ها ویتوانید دیدن بفرمائید.

دو شنبه 21 / 3 / 1390برچسب:, :: 11:40 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

تحقیقات جدید شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد سیستم عامل ویندوز ۷ نسبت به ویندوز XP در برابر آلودگی‌ها و ویروس‌ها چهار تا پنج برابر از آسیب پذیری کمتری برخوردار است.

 
"ویندوز 7" ایمن ترین سیستم عامل مایکروسافت




به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، این ویژگی یافته جدید شرکت مایکروسافت در گزارش جدید امنیتی این شرکت عنوان شده است که در آن با جزئیاتی بالا به میزان آسیب پذیری‌ها و نقاط ضعف این نرم افزار‌ها، خلل‌های امنیتی، عملکرد و مقابله با ویروس‌ها اشاره شده است.

به طور کلی در این بررسی آشکار شده است که میزان آلودگی سیستمهای عامل جدید‌تر مایکروسافت با در نظر گرفتن آخرین بسته‌های تکمیلی نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر این سیستمهای عامل بسیار کمتر است و از این رو ویندوز ۷ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ R۲ از نظر قدرت امنیتی در بالا‌ترین درجه ممکن قرار گرفتند.

با توجه به گزارشهای به ثبت رسیده از هزار رایانه آلوده، مایکروسافت دریافت که سیستم عامل ۶۴ بیتی ویندوز ۷ نسبت به نسخه ۳۲ بیتی آن از آلودگی کمتری در میان این هزار رایانه برخوردار است، به طوریکه تعداد رایانه‌های آلوده با ویندوز ۶۴ بیتی تقریبا سه رایانه و در نسخه ۳۲ بیتی تقریبا چهار رایانه از هزار رایانه تخمین زده شده است.

این در حالی است که تعداد آلودگی‌های رایانه‌های تحت ویندوز XP SP۳ در حدود ۱۶ در هزار و ویندوز XP SP۲ در حدود ۱۹ رایانه در هزار رایانه تخمین زده شده است و به گفته مایکروسافت، این به آن معنی است که ویندوز ۷ نسبت به ویندوز XP در حدود چهار تا پنج برابر ایمن‌تر است.

میزان آلودگی ویندوز ویستا نیز نسبت به ویندوز XP تا حد قابل توجهی پایین‌تر است اما نسبت به ویندوز هفت دو برابر ضعیف‌تر عمل می‌کند.

بر اساس گزارش ZDnet، گزارش مایکروسافت نشان می‌دهد حفره‌های امنیتی در برنامه‌های جانبی نسبت به حفره‌های امنیتی موجود در سیستمهای عامل و یا مرورگر‌ها بیشترین آمار سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

با این همه میزان حفره‌های امنیتی در برنامه‌های جانبی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در حدود ۲۲. ۲ درصد کاهش یافته است اما در مقابل میزان سوء استفاده از آسیب پذیری‌های برنامه‌های جاوا طی سال گذشته تا اندازه‌ای قابل توجه افزایش پیدا کرده است.
 
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 4:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

انتظار می­رود که تا پايان سال ۲۰۱۱، امارات را به اولين کشور در جهان با پوشش ۱۰۰ درصدی FTTx تبدیل نماید.

 
ابوظبی اولین پایتخت در جهان با پوشش 100 درصد شبکه فیبر نوری


بنا بر اعلام شرکت اتصالات – اپراتور غالب امارات متحده عربی، پياده‌سازي کامل شبکه دسترسی فيبر نوري در ابوظبي به پايان رسیده است و بدين ترتيب، ابوظبی را باید اولين پايتخت در جهان دانست که به طور کامل تحت پوشش شبکه FTTx قرار گرفته است.
این اپراتور عرضه خدمات بسته­بندی شده سه‌گانه تلفن ثابت، باندوسيع و IPTVبر روی شبکه فیبر نوری را در می ۲۰۱۰ و با نام تجاري «e-Life» آغاز نموده است.

به گزارش ايتنا از طیف، ناصر بن عبود، مدير اجرایی اتصالات در امارات،اظهار داشت: «در حدود ۱.۱۲۵ ميليون خانوار در اين شهر به شبکه فيبر متصل شده‌اند که در حدود ۷۲۰هزار خانوار آماده استفاده از آن هستند و مابقي خانوارهای این شهردارای خط اشتراک فعال هستند.»

بن عبود در ادامه افزود: «شبکه فيبر نوري يک نقطه عطف مهم در روند توسعه زيرساخت مخابراتي است چراکه اين شبکه به دليل منافع و قابليت‌هايش، تاثير قابل ملاحظه‌اي بر تمام بخش‌ها خواهد داشت.»

شایان ذکر است که اتصالات تاکنون ۲.۸ميليون کيلومتر فيبر نوري را با سرمایه­گذاری ۱.۹ میلیارد دلار در سرتاسر امارات پياده‌سازي کرده است.
انتظار می­رود که تا پايان سال ۲۰۱۱، امارات را به اولين کشور در جهان با پوشش ۱۰۰ درصدی FTTx تبدیل نماید.

اين شرکت قصد دارد ۱.۹ میلیارد دلار ديگر براي توسعه e-Life در سه سال آينده سرمايه‌گذاري کند.
 
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 4:10 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

تقي‌پور: تعداد پورت‌هاي اينترنت پرسرعت امروز به بيش از 11 ميليون‌ و450 هزار پورت افزايش يافته كه البته ميزان منصوبه يك‌ و ‌نيم برابر اين تعداد است كه آماده واگذاري است.

 
رضا تقي‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات
رضا تقي‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نخستين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبريك روز جهاني ارتباطات گزارشي از آخرين نتايج و دستاوردهاي اين حوزه ارائه كرد.

به گزارش ايسنا، رضا تقي‌پور با بيان اينكه خوشبختانه طي برنامه چهارم توسعه و در دولت‌هاي نهم و دهم در بحث واگذاري تلفن ثابت با به‌روزرساني پاسخگوي نياز همه مردم بوديم، گفت: امروز واگذاري تلفن ثابت در همه نقاط كشور به‌روز است و در تلفن همراه نيز تعداد به ۵۶ ميليون‌ و ۵۵۵ هزار رسيده و ضريب نفوذ تلفن همراه ۷۲ درصد شده است.

او ادامه داد: در بحث عرضه خدمات در روستاها نيز كه شعار امسال اتحاديه جهاني مخابرات هم هست، اقدامات مهمي انجام شده است؛ جمهوري اسلامي ايران در طول پنج سال گذشته فعاليت‌هاي زيادي در اين راستا انجام داده و امروز خدمات پست‌ بانك، بانك و خدمات پستي و مخابراتي و بسياري از خدمات دولت الكترونيكي در روستاها ارائه مي‌شود و با تبديل اين دفاتر به پيشخوان دولت اميدواريم روزبه‌روز بر حجم اين خدمات در روستاها اضافه شود.

 

admin: بقیه در ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 3:35 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

حمله ماه گذشته به شبکه کنسول پلي‌استيشن که باعث به سرقت رفتن ۱۰۰ ميليون نمايه کاربري اين شبکه شد، دومين حمله بزرگ سايبري جهان نام‌گذاري شده‌است.

 
هکرهای شبکه پلی‌استیشن از سرور‌های پردازش ابری آمازون استفاده کردند


يک منبع مطلع مي‌گويد هکرهايي که ماه گذشته به شبکه کنسول بازي سوني نفوذ کردند از سرويس پردازش ابري آمازون به نام EC۲ بهره برده بودند.

اين هکرها با مشخصات فردي قلابي يکي از سرور‌هاي پردازش ابري آمازون را اجاره کردند و حملات آن‌ها نيز از همين سرور مديريت شده‌است.

به گزارش همكاران سيستم اين منبع كه به دليل محرمانه بودن اطلاعاتش نخواسته نامش فاش شود و مي‌گويد سرور مورد استفاده هکرها مسدود شده‌است.

حمله ماه گذشته به شبکه کنسول پلي‌استيشن که باعث به سرقت رفتن ۱۰۰ ميليون نمايه کاربري اين شبکه شد، دومين حمله بزرگ سايبري جهان نام‌گذاري شده‌است.

اين منبع همچنين مي‌گويد هکرها به هيچ بخش ديگري از سرور‌هاي پردازش ابري آمازون نفوذ نکردند و از منابع آمازون تنها براي مخفي ماندن از رديابي پليس استفاده کردند.

اين موضوع بار ديگر مشکلات امنيتي پردازش ابري را مورد بحث قرار مي‌دهد.
پيش‌تر قطعي سرويس پردازش ابري آمازون، مايکروسافت و گوگل موجي از انتقادات به کارايي و قابل اعتماد بودن پردازش ابري را به دنبال داشت.

گفتني‌است شرکت آمازون سال گذشته سرويس پردازش ابري خود را راه‌اندازي کرد.
اين سرويس به مشتريان اجازه اجاره کردن و اجراي نرم‌افزارها و سرويس‌هاي شخصي و سازماني برروي سرور‌هاي آمازون را مي‌دهد.

 
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 3:30 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

قوانين ضدتوسعه شركت‌هاي بزرگ از بسياري از بي‌قانوني‌ها جلوگيري مي‌كند. تنها مشكل اين قضيه اين است كه دادگاه قانون‌گذاري مي‌كند، آينده تكنولوژي را پيش‌بيني كرده و شركت‌هاي حوزه فناوري را مديريت مي‌كند و اين فرآيند نياز بازار فناوري نيست.

 
تحريم مايكروسافت پايان يافت



هفته گذشته ۹ سال تحريم مايكروسافت توسط آمريكايي‌ها به پايان رسيد. اين قانون به دليل جلوگيري از گسترش و رشد شركت بزرگ مايكروسافت و كمك به شركت هاي كوچك وضع شده بود.

هنوز مشخص نشده است كه علت اين كار توافق و فشار متخصصان بوده است يا حركت رو به جلوي فناوري در آمريكا كه باعث پيدايش و رشد شركت‌هاي جديدي مثل اپل و گوگل شد.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم فرانك ژيلت محقق مؤسسه تحقيقاتي فارستر در اين باره مي گويد: از ديدگاه من كاملاً منطقي است كه وزارت دادگستري آمريكا پايان اين تحريم ها را اعلام كرد، چرا كه مايكروسافت در حال حاضر با تهديد جدي از سوي شركت هاي رقيب مواجه شده است.

بر اساس آمار موسسه نت ماركت ، اكنون ۵۵ درصد از بازار جست‌وجوگر‌هاي اينترنتي در اختيار اينترنت اكسپلورر مايكروسافت است و اين در حالي است كه ۹۵ درصد از بازار استفاده از اكسپلورر در سال ۲۰۰۲ را در اختيار داشت.

 

admin:برای دیدن به ادمه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 3:25 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

به گفته احمدي‌نژاد: کسانی که در کار ارتباطات مشغول هستند باید بدانند که کارشان نباید تنها در راستای تجارت و سودآوری باشد.

 
رئیس جمهور: در حوزه ارتباطات نبايد حد و مرز و حصاري وجود داشته باشد



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، محمود احمدی‌نژاد در نخستین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرعت گسترش ارتباطات گفت: در گذشته اطلاعات به کندی و با فاصله بین مردم منتقل می‌شد. حتی به یاد دارم در زمانی که در شهرداری بودم یعنی حدود ‌۵-۶ سال قبل مردم برای گرفتن یک تلفن ثابت باید چند سال در نوبت می‌ماندند اما الان این‌طور که من شنیده‌ام برای تلفن ثابت ظرفیت‌های فراوانی ایجاد شده و مشتری برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: شما به یاد دارید که در سال‌های ‌٧۶ و ‌٧٧ قیمت تلفن همراه به ‌٢ میلیون تومان رسید، اما امروز می‌بینید که شرکت‌های ارائه‌دهنده تلفن همراه با تبلیغات فراوان تلاش می‌کنند مشتری‌های بیشتری جذب کنند و قیمت سیم‌کارت خیلی ارزان‌تر به راحتی در اختیار است، در شبکه اطلاعات در کشور کارهای خوبی شده و حرکت جهشی بوده است.

admin:برای دیدن به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 3:20 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

دولت اوباما برنامه تازه‌ای برای افزایش دخالت کاخ سفید در زمینه مدیریت اینترنت و حفظ امنیت آن در نظر گرفته است.

 
تلاش اوباما براي افزايش مداخله در مديريت اينترنت



به گزارش ایتنا به نقل از فارس، کاخ سفید روز دوشنبه استراتژی تازه‌ای موسوم به استراتژی بین المللی فضای سایبر را منتشر کرد که در آن تلاش کرده دیدگاه‌های خود در زمینه مدیریت و کنترل منابع اینترنت را به دیگر کشورهای جهان تسری داده و آن‌ها را هم تحت تاثیر قرار دهد.


در این دستور العمل برنامه‌های مختلفی برای مدیریت امنیت اینترنت، گسترش خدمات تجارت الکترونیکی و تامین حقوق افراد و حفظ حریم شخصی آنها پیش بینی شده است.


در طرح یاد شده همچنین به حوزه‌هایی مانند اعمال قانون، امنیت، کنترل و هدایت اینترنت و سیاست‌های بازرگانی مورد علاقه آمریکا پرداخته شده است.


کاخ سفید پیش از این تلاش می‌کرد با اعمال نفوذ در سازمان آیکان ایده‌ها وطرح‌های خود در حوزه اینترنت را پیش ببرد، اما با افزایش نظرات مخالف کشورهای در حال توسعه، آمریکا به انتشار طرح‌ها و دستورالعمل‌های مختلف متمایل شده است.


منتقدان کاخ سفید می‌گویند این طرح‌ها ظاهراً با هدف بین المللی کردن مدیریت اینترنت مطرح می‌شوند، اما در عمل برای تحمیل نظرات آمریکا به دیگر کشور‌ها طراحی و نوشته شده‌اند.


همچنین دولت از این طریق قصد دارد بخش خصوصی آمریکا را هم تحت کنترل خود درآورد.


این مساله به خصوص زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های شبکه‌ای کلیدی در آمریکا در اختیار و کنتترل بخش خصوصی است.

damin:سایر مطالب در قسمت دانستنی ها میباشد.لطفآ دیدن فرمائید و از نظرهای پر مهرتون رو برای این وب دریغ نفرمائید.با تشکر

شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 3:0 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

ستاد کل نیروهای مسلح ایران به‌زودی قرارگاه سایبری کشور را راه اندازی خواهد کرد.

 
تاسیس قرارگاه سایبری ایران

رئیس کمیته تبلیغات دفاعی کشور با اعلام پایان فاز مطالعاتی قرارگاه سایبری و تهیه اسناد بالا دستی این قرارگاه گفت: بزودی شاهد راه‌اندازی فاز اجرایی قرارگاه سایبری در کشور خواهیم بود.

به نقل از مهر، سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص راه اندازی قرارگاه جنگ سایبری در کشورگفت: اسناد بالا دستی در این رابطه تهیه شده و در شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجموعه رده‌های مختلف نیروهای مسلح مورد تبیین قرار گرفته و بزودی شاهد راه اندازی فاز اجرایی قرارگاه سایبری در کشورخواهیم بود.

گفتنی است چندی پیش «رابرت گیتس» وزیر دفاع آمریکا طی نامه‌ای رسمی به فرماندهی قرارگاه استراتژیک این کشور دستور داد تا قرارگاه سایبری آمریکا را به منظور عملیات‌های سایبری نظامی همه جانبه تأسیس کنند.

فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا موسوم به سایبرکام (CYBERCOM) در ژوئن ۲۰۰۹ تصویب شد و ۱۱ ماه پس از آن تاریخ به مرحله‌ای رسید که پنتاگون آن را قابلیت اولیه انجام عملیات می‌نامد.
ارتش آمریکا با دارا بودن شبکه‌های رایانه‌ای پیشرفته و گروه‌های نظامی متخصص در همه حوزه‌های سایبری، اولین فرماندهی سایبری را تاسیس کرده است.

علاوه بر ایالات متحده آمریکا، چند کشور اروپایی نیز طی چند ماه گذشته اقدام به راه‌اندازی سازمان‌های مشابه برای مقابله با تهاجم سایبری علیه منافع خود کرده‌اند.
 
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 2:55 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani

مایکروسافت بزودی شرکت نوکیا را با مبلغ بالایی می‌خرد.

 
نوکیا خرید جدید مایکروسافت

پس از اين كه مايكروسافت شركت اسكايپ را با يك رقم نجومي خريداري كرد، هم‌اكنون گمانه‌زني‌ها حاكي است كه اين غول فن‌آوري قصد خريد بخش موبايل شركت نوكيا را دارد.

به نقل از خبرگزاري دانشجويان، گزارشات جديد حاكي از آن است كه مايكروسافت و نوكيا در هفته آتي مذاكراتشان را درباره خريد بزرگ‌ترين شركت موبايل دنيا توسط بزرگ‌ترين شركت نرم‌افزاري دنيا شروع مي‌كند.

هنوز جزييات بيش‌تري در اين باره ارائه نشده است اما چندي پيش مايكروسافت و نوكيا همكاري خود را براي استفاده از ويندوز فون ۷ در تلفن‌هاي هوشمند نوكيا آغاز كردند و سيستم عامل ويندوز فون ۷ ساخت شركت مايكروسافت است.

در صورت امضاي قرارداد خريد بخش موبايل نوكيا توسط مايكروسافت شايد مبلغ آن از قيمت خريد اسكايپ هم بيش‌تر باشد.
شنبه 27 / 2 / 1390برچسب:, :: 2:50 بعد از ظهر :: نويسنده : karimkhani
وزارت ارتباطات از نظر سابقه برقراري ارتباط با رسانه‌ها، كارنامه درخشاني ندارد و جزوه رتبه آخري‌ها وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي دولتي در اين زمينه است.
 
انتقاد تند خبرگزاري دولت از قطع ارتباط وزارت ارتباطات با مردم و رسانه‌ها

در آستانه روز جهاني ارتباطات ،پايگاه اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نزديك ۲۰ روز است كه تعطيل شده و به اين ترتيب اين وزارتخانه ارتباط خود را با مردم و رسانه قطع كرده است.

به گزارش ايرنا، آخرين خبري كه از سوي روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اختيار رسانه‌ها و مردم قرار گرفت مربوط به سوم ارديبهشت است، از آن روز به بعد سايت اين وزارتخانه بدون هيچگونه توضيح و اطلاع‌رساني به حالت تعطيل درآمده و به روز نمي‌شود.

اين موضوع در آستانه ۲۷ ارديبهشت ماه «روز جهاني ارتباطات» كه در ايران بعنوان روز روابط عمومي نيز شناخته مي‌شود، قابل تعمق است.

هر چند در مجموع وزارت ارتباطات از نظر سابقه برقراري ارتباط با رسانه‌ها، كارنامه درخشاني ندارد و جزوه رتبه آخري‌ها(ي) وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي دولتي در اين زمينه است.

رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در كارنامه دو ساله وزارت خود حتي يك مورد هم نشست خبري با رسانه ها ندارد و براي برقراري ارتباط با مردم و رسانه‌ها به گفت‌وگوهاي پراكنده در حاشيه مراسم‌ها بسنده مي‌كند.

چند روز پيش يكي از روزنامه‌ها، خبري غيررسمي در مورد انحلال واحد خبر روابط عمومي وزارت ارتباطات منتشر كرده بود.

در اين خبر آمده بود كه بر اساس شنيده‌ها، از آنجا كه اين وزارتخانه نتوانسته براي حفظ نيروهاي واحد خبر روابط عمومي قرارداد آنها را تمديد كند، اين واحد منحل شده است.

گفتني است كه روابط عمومي وزارت ارتباطات هيچ واكنشي نسبت به اين خبر نداشت.
 
پنج شنبه 22 / 2 / 1390برچسب:, :: 11:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

وزیر محترم اطلاعات در باره راه‌اندازی صفحه فارسی رژیم صهیونیستی در فیس‌بوک خواستار مقابله کاربران ایرانی با این اقدام شده است.

 
آقای وزیر! فیس بوک فیلتر است


ايمان بيك - وزیر محترم اطلاعات در باره راه‌اندازی صفحه فارسی رژیم صهیونیستی در فیس‌بوک خواستار مقابله کاربران ایرانی با این اقدام شده است.
 
معنی این اظهار نظر این است که کاربران ایرانی فیس‌بوک مثلا با ایجاد صفحاتی در این شبکه اجتماعی به ابراز انزجار و تنفر از رژیم اشغالگر قدس بپردازند.

البته راه‌های مختلفی برای مقابله با اقدامات ضدایرانی رژیم صهیونیستی وجود دارد که کاربران هوشمند ایرانی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

همانگونه که وزیر محترم اطلاعات نیز حتما می‌دانند و به جهت همین دانش نیز از کاربران ایرانی دعوت به مقابله با رژیم صهیونیستی کرده‌اند، فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی و کلا ابزار مدرن و تعاملی وب، علاوه بر اینکه ممکن است مضراتی داشته باشد، ابزاری بسیار کارآمد در دفاع از ارزش‌ها و حقوق ملت ایران است و طبیعتا، ایرانیان دوست می‌دارند که در صورت برخوردار بودن از حق قانونی استفاده از امکانات ارتباطی نوین به دفاع از این ارزش‌ها بپردازند. اما ...


آقای وزیر، فیس‌بوک در ایران فیلتر است.


 
پنج شنبه 22 / 2 / 1390برچسب:, :: 10:50 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani
شعار دولت دهم حركت به سمت دولت الكترونيكي است.
 

معاون توسعه انساني رياست جمهوري: اجراي اين كار تنها از دست دولت برنمي‌آيد و بخش خصوصي هم بايد كمك حال ما باشد تا بتوانيم قيدها و بندها را از سر راه برداريم و پتانسيل اين حوزه را به اندازه كافي شكوفا و از آن استفاده كنيم.

 
شعار دولت دهم حركت به سمت دولت الكترونيكي است


مراسم تجليل از چهره IT سال ۸۹ با حضور جمعي از فعالان بخش خصوصي، مسئولان بخش دولتي، كارشناسان، اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار و از شركت‌هاي نمونه و فعال در سال گذشته نيز تقدير به عمل آمد.

احمد بزرگيان - معاون نوسازي و تحول انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس ‌جمهوري - در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اين كه شعار ما حذف ارتباطات مبتني بر كاغذ از سازمان‌ها است، اظهار كرد:‌ حجم ارتباطات كاغذي بين سازمان‌ها و ارگان‌ها ۵۰۰ هزار تن است كه بايد بخش خصوصي در اين حوزه كمك ما كند تا ارتباطات شفاف، روشن، صحيح و ارزان مبتني بر ارتباطات الكترونيكي را در اختيار مردم قرار دهيم.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، وي گفت: شعار دولت دهم حركت به سمت دولت الكترونيكي است و ما هم با آغوش باز پذيراي ايده‌ها و فعاليت‌هاي در اين راستا توسط بخش خصوصي خواهيم بود.

او خاطر نشان كرد: نقشه دولت الكترونيكي و همچنين ۲۵۰ پروژه با زيرپروژه‌هاي فراوان را در اين حيطه تعريف كرده‌ايم و اجراي اين كار تنها از دست دولت برنمي‌آيد و بخش خصوصي هم بايد كمك حال ما باشد تا بتوانيم قيدها و بندها را از سر راه برداريم و پتانسيل اين حوزه را به اندازه كافي شكوفا و از آن استفاده كنيم.

وي افزود: بخش‌هاي الكترونيكي در سيستم پولي و بانكي به ميزاني انجام شده و بايد اين حركت در ساير بخش‌هاي ديگر نيز انجام شود و بايد دانست ماموريت سازمان‌ها در جهت اهداف و وظايف‌شان تنها با استفاده از بستر الكترونيكي قابل تحقق است و ما هم در اين راستا برنامه‌اي تدوين كرديم و با همكاري بين دو معاونت، برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري، درصدد رساندن اين اهداف و برنامه‌ها به سر منزل نهايي هستيم.

بزرگيان ابراز كرد: ‌تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد ۷۰ درصد خدمات دولت را به مردم به صورت الكترونيكي ارائه دهيم كه حركتي بسيار ارزشمند است و با كمك بخش خصوصي اجرايي خواهد شد.

او افزود: در كشور ديگر به سخت‌افزار نيازي نداريم و به اندازه كافي وجود دارد و به اندازه كافي پول براي سخت‌افزار داده‌ايم و بايد براي توليد نرم‌افزارهايي كه بتوانيم از اين سخت‌افزارها استفاده كنيم، حركت كنيم.

وي ابراز كرد: ما حداقل به ۱۰ هزار متخصص آي تي، برنامه‌نويس در حد يك و بالا نياز داريم تا هم خدمات G۲G و هم خدمات G۲C را محقق كنيم و در اين راستا نگاه ما بايد تعامل، همفكري و همكاري با بخش خصوصي باشد.

بزرگيان گفت: ‌تا پايان سال ۹۴، تمام مردم ايران بايد كارت هوشمند ملي با تمام مباحث امنيتي و خدماتي كه در ساير كشورها وجود دارد، داشته باشند.

وي گفت: ‌براساس سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ و هم برابر قانون خدمات كشوري در ماده‌هاي ۲۴، ۱۲ و ۱۶ به هيچ وجه به سازمان‌هاي دولتي اجازه برنامه‌نويسي نمي‌دهيم و قسمت تهيه كردن و محقق كردن اهداف برعهده بخش خصوصي است و بحث نظارت‌ها هم با ماست.

او تصريح كرد: پايه‌ريزي انجام داديم كه هر كسي بعد از ما بيايد، بايد اين روال را در حركت اتخاذ كند و اهداف و برنامه‌ها در قالب دولت الكتورنيك محقق خواهد شد.

معاون نوسازي معاونت توسعه مديريت رييس جمهور در پايان تصريح كرد: اگر بخواهيم در چارچوب قانون ارائه خدمات دهيم، راهش از طريق دولت الكترونيكي است.

 
پنج شنبه 22 / 2 / 1390برچسب:, :: 10:45 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

حسن فتحی زندگی دکتر شریعتی را مقابل دوربین می‌برد .

کارگردان فیلم‌های سینمایی «پستچی سه بار در نمی‌زند» و «کیفر» در نظر دارد فیلمی مستند درباره دکتر علی شریعتی بسازد. این اولین مستند کامل و بلند از زندگی زنده‌یاد استاد علی شریعتی، 34 سال پس از درگذشت او خواهد بود. حسن فتحی در نظر دارد در این فیلم مستند علاوه بر نمایش گوشه‌هایی از زندگی دکتر شریعتی در ایران و فرانسه، به بررسی آثار و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی او نیز بپردازد.

فتحی که در حال حاضر مشغول بررسی یکی دو پروژه سینمایی دیگر است، هنوز زمان آغاز ساخت مستند زندگی‌نامه شریعتی و نام آن را تعیین نکرده است.

فتحی اخیرا مستند «سفر ناتمام» درمورد نادر ابراهیمی نویسنده صاحبنام را کارگردانی کرد که به مناسبت سالروز تولد ابراهیمی در سینما آزادی تهران روی پرده رفت و با استقبال چشمگیر روبرو شد.

فتحی درباره این مستند اخیر خود گفت: «در ساخت این مستند برای ما بسیار مهم بود که از زندگی فردی بگوییم که 50 سال مشغول نگارش بوده و علاوه بر نویسندگی بر هر حوزه‌ای که ورود کرده فردی بسیار موفق بوده است.‌»

فتحی همچنین کارگردان سریال‌های تلویزیونی «پهلوانان نمی‌میرند»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «میوه ممنوعه»، «اشک‌ها و لبخندها» و «در مسیر زاینده‌رود» است.

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 8:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

افتتاحیه نخستين جشنواره بين المللي فيلم كيش برگزار شد.

نخستين جشنواره بين‌المللي «فيلم كيش» شب گذشته با حضور پرشور سينماگران و مهمانان خارجي در مركز همايش‌هاي خليج فارس جزيره كيش كليد خورد.  آيين افتتاحيه نخستين جشنواره بين المللي فيلم كيش شب گذشته از ساعت 20 تا 23:30 در مركز همايش‌هاي خليج فارس جزيره كيش برگزار شد. در اين مراسم سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جواد شمقدري معاون امور سينمايي و هنرمنداني هم‌چون ابراهيم حاتمي‌كيا، مسعود كيميايي، رسول صدرعاملي، ابراهيم فروزش، سيروس الوند، علي نصيريان، حسين ترابي، محمدعلي نجفي، سيدضياء هاشمي، علي روئين‌تن، سيدجواد هاشمي، مسعود جعفري جوزاني، نادر طالب‌زاده، فرج‌الله سلحشور، پروانه معصومي، آهو خردمند، شفيع آقامحمديان، مسعود رايگان، حسين خورشيدي، محمدرضا اصلاني، سامان سالور، حجت قاسم‌زاده اصل، محمدعلي فارسي،پريوش نظريه، امين زندگاني، مرجان اشرفي‌زاده و ... در جزيره كيش حضور داشتند.

admin:برای خواندن مطلب به ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:50 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

در حال حاضر ۹۰ درصد از کاربران سیستم‌های اداری در حال استفاده یا در حال مهاجرت به ویندوز ۷ هستند.

 
فروش 350 میلیون ویندوز 7 در 18 ماه


به نقل از فارنت، شرکت مایکروسافت ۱۸ ماهگی ویندوز ۷ خود را جشن گرفت.

این غول سخت‌افزاری روز جمعه اعلام کرد که این شرکت توانسته است در حدود ۳۵۰ میلیون مجوز ویندوز ۷ را در این مدت به فروش برساند که در این صورت به رکورد سریعترین فروش یک سیستم عامل در تاریخ دست پیدا کرده است.


در حال حاضر ۹۰ درصد از کاربران سیستم‌های اداری در حال استفاده یا در حال مهاجرت به ویندوز ۷ هستند و البته طبیعتا کاربران ویندوزXP نیز در حال کاهش است.

انتظار می‌رود که ویندوز ۸ در نیمه سال ۲۰۱۲ برای تبلت‌ها و همچنین رایانه‌های شخصی ارائه شود و دارای پشتیبانی از کینکت و سرویس موسیقی زون است.

چندی پیش نیز مایکروسافت اعلام کرد که تعداد کاربران ویندوز ۷ در ایالات متحده از تعداد کاربران ویندوزXP و ویستا پیشی گرفته است.
شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

در ویندوز 8 از قابلیت‌های امنیتی آندروید و آیفون کپی برداری شده است.

 
کپی برداری ویندوز 8 از آندروید و آیفون


به گزارش ایتنا به نقل از فارنت، بر اساس جدیدترین ویدیوی منتشر شده از سیستم عامل ویندوز ۸، شرکت مایکروسافت در این ویندوز به کاربران امکان خواهد داد تا از سیستم قفل‌گذاری موسوم به قفل‌گذاری الگویی همانند آندروید و آیفون برای دستگاه خود استفاده کنند.

پیش از این تصاویر منتشر شده حکایت از امکانات جدید این سیستم عامل همچون قابلیت استفاده از سیستم ذخیره‌سازی در سرویس‌های ابرهای دیجیتال، پشتیبانی از کنترل حرکتی کینکت، Zune music و رابط کاربری ارتقاء یافته داشت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ویندوز ۸ همچنین دارای پشتیبانی از پردازنده‌های مبتنی برARM یعنی SoC و معماری x۸۶ شرکت اینتل خواهد بود.

انتظار می‌رود شرکت مایکروسافت ویندوز ۸ را در اواسط سال ۲۰۱۲ برای رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها به بازار عرضه کند .

admin:لطفآ به تمامی بخش ها به ویژه دانستنی ها نظارت فرمائید و نظر یادتون نره عزیزان

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:5 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

هزينه‌هاي غول اينترنت آمريكايي گوگل براي لابي در سه ماه نخست سال جاري ميلادي به ۱.۴۸ ميليون دلار افزايش يافت.

 
پر هزینه شدن غول اینترنت

 به نقل از خبرگزاری، اين شركت كه با تحقيقات درباره سياست‌هاي حريم خصوصي خود و خريد شركت مقايسه هزينه‌هاي سفر هوايي ITA Software روبه‌رو شده است، هزينه‌هاي لابي خود را در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته به ميزان هفت درصد افزايش داد.

البته مخارج لابي گوگل كم‌تر از هزينه مايكروسافت بود كه ۱.۷ ميليون دلار براي لابي در سه ماهه اول صرف كرد. فيس بوك نيز اخيرا فعاليت‌هاي لابي خود را افزايش داده اما در اين زمينه هنوز پس از اين دو غول فن‌آوري وجود دارد.

فيس بوك در اين مدت ۲۳۰ هزار دلار براي لابي هزينه كرد كه در مقايسه با هزينه گوگل و مايكروسافت ناچيز محسوب مي‌شود اما آمارها نشان مي‌دهد ۵۰۰ درصد نسبت به آنچه در سه ماهه اول ۲۰۱۰ هزينه كرده بود، افزايش يافته است.
شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:0 قبل از ظهر :: نويسنده : karimkhani

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام به همه ی دوستان عزیزم در اینجا همه چیز محیاست.امیدارم ساعتی خوب وخوشی رو در وبلاگم بگذرانید.از شما طالبم که ما رو از پیشنهاد و نظر هاو انتقادات خود دریغ نکنید.دوستان عزیز هر نوع درخواستی دارید در قسمت نظرها بنویسید تا سریعآ انجام و در وبم بذارم.این وب همیشه اپدیت میشه امیدوارم بهره کافی رو از این مطالب ببرید.دوستان عزیز این وب بنا بر درخواست های شما عزیزان میباشد پس ما رو از نظرها پیشنهاد ها و انتقادات خود دریغ نفرمائید.ما رو در این امر مهم یاری فرمائید. با تشکر ادمین وب: کریم خانی 09148116614
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhang.it و آدرس farhang.it.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 46
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 16874
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ